lördag 22 augusti 2009

Just den tvättmaskinen.......och......kraftig besluts ångest....

Igår hade jag en jätte trevlig eftermiddag och kväll tillsammans med Cristina.
Vid 15-tiden gav vi oss iväg till Uddevalla för att köpa en tvättmaskin till henne och grisöron till hundarna.....ett måste i detta hem... :-)
För engångs skull så fanns faktiskt just den här tvättmaskinen kvar att få köpa......fantastiskt då just sådana här varor som är på kampanj brukar vara slut.....men man kan ju alltid köpa en liknande fast så klart bättre men till ett högre pris.... :-) Det är lustigt det där....fast igår var det en annan variant som gällde....vi kunde ju så klart köpa just den här maskinen men vi skulle nog tänka på programtid och en del annat som då naturligtvis var mycket bättre på en maskin som kostade nästan dubbelt så mycket.....det slet ju på maskinen detta med längre programtid och centrifugeringen var ju inte alls så stark utan endast den lägsta möjliga som användes på marknaden just nu.....ja, herre jösses....så komplicerat det kan bli men nu var det så att det var just den maskinen som Cristina skulle ha så.....och inte tycker jag att det verkar som om man behöver någon annan än den ......verkade absolut bra nog.....Vi märkte allt en viss liten irritation hos säljaren då vi absolut skulle ha just den maskinen..... :-) ganska så roligt faktiskt....nej , nu var jag kanske stygg.....
Killarna vid utlämningen var jättesnälla och de lyfte in maskinen i min Volvo och färden gick vidare till grisöron marker......och sedan hem!
Väl hemma var det dags att få ut maskinen och få in den i garaget så länge i väntan på installation....det fixade vi som en dans.....in med hundburen igen ......kvinnor kan!!!
Då var det absolut hundarnas tur så det blev en tur i skogen med alla tre och de sprang och busade......särskilt där det var som lerigast då så klart....vem blir förvånad....inte vi!
När vi hade kommit hem igen och börjat duka upp våran "tjejmiddag" ringde telefonen och det var en spekulant på Zorba från Norge......detta var början på min innevarande stress och ångestliknande känslor för han ville komma och titta på Zorba som imorgon.....usch då.....nu blev det jätteverkligt detta med att sälja Zorba....och jag vet verkligen inte om jag klarar detta....just nu så känns det obehagligt i hela kroppen och jag är bara sååå stressad inne i mig....de kanske inte ens vill köpa honom då de har sett honom men tänk om.....bara tanken är fruktansvärd faktiskt.....panik......huvudet går nu på högtryck men samtidigt är det absolut ingen ordning på tänket.....låter skumt va....tycker jag med.....hela jag känns skum.... :-(
Jag får verkligen ta detta under starkt övervägande.....den saken är klar och inte trodde jag att jag skulle reagera såhär bara någon ville komma och titta på honom.....kan det kallas besluts ångest kanske.....??!!
Ja, ja vi får se hur det känns då de kommer.....han var jätte trevlig att prata med i telefonen och det som han berättade om dem lät också bra så......vi får se!
Trots detta och min stress hade vi en trevlig kväll och åt gott!!!
Jag vill också passa på att gratulera Ulrika till Patella UA och ögon UA på din Zeb!!! Så roligt!!!!
Idag är en ny dag och jag önskar alla en fantastiskt trevlig dag och tänk på att utnyttja sommarens avslutande del på rätt sätt......snart är det höst.....!!!

2 kommentarer:

skaune sa...

De där med beslutsångest är ingen vidare känsla.
Men helt klart hur du rätt att känna så när de är din kära vän de gäller. Men kanske de hjälper lite om du tänker tillbaka på varför du tog beslutet att vilja sälja honom.

Men man känner lätt av om de skulle kunna bli rätt när personen dyker upp..och så tror jag inte utan att du skulle få kunna hälsa på när du blir allt för Zorba sjuk..

Önskar er en fin dag
Kram från Åstorp..håriga som icke håriga...ler

Eva sa...

Jadu usch det är så att jag får ångest med idg... Zorbianen i pyjamas är ju en speciell herre och det finns inte en till. Som sagt tänk igenom detta nu så du inte ångrar dig sen, våran hästköpar sväng för att hitta en ny Zorba kan innebära tills döden infaller.. *s* Visst är det skoj med irriterade säljare, bara för att man är tjej så ska man bara ta det dom säger.. Ha ha ha tycker det är konstigt...

Kramar