måndag 1 juni 2009

På lydnadstävling

Igår bar det iväg på lydnadstävling i Tanum.....ja, inte för att tävla men för att verkligen kolla in det hela ordentligt....nu är det allvar mina vänner...nu ska Världens Bästa Gandalf läras upp i lydnad för att sedan tävla med sin matte i september (har jag som mål då...).
Då det inte finns några speciella lydnadskurser och tydligen inte heller några träningskvällar längre och tydligen inte heller någon träningsgrupp så får man försöka klara detta själv....ja, jag har ju min tränare Irene(och tant Eva då hon har tid men hon har det fullt upp för det mesta så man vill inte tjata och stressa...och Una på distans då hon bor i Mariestad) som tur är och hon fick minsann inte sova i lugn och ro igår .....för där kom jag och väckte för att släpa med henne på lydnadstävling. Som tur var så ville hon nu gärna följa med så det hela behövde inte gå våldsamt till....fick som sagt med henne helt frivilligt! Jag är så funtad att jag lär mig bäst då jag får se hur saker och ting ska vara så detta var jättebra! Nu har vi minsann sett en hel del så akta er i september för här kommer Världens Bästa Gandalf....... :-) ) Har sett på tv att man nog måste ha en tränare.....bl.a. för tex. titta på konståkning där man också får poäng.....man ska nog ha någon som man står och skrattar eller gråter med då poängen kommer.....måste föreslå att alla poängen ska komma på slutet då man är klar.....och om något går fel då kan man ju alltid skylla på sin tränare.... :-)
Denna veckan får vi först försöka fokuser lite på utställnigen i Värnersborg på lördag.....
Då vi kom hem till Irene igår så var vi ju lite laddade inför kommande träningar i lydnad ....vi drog igång genast för att testa hela lydnadsklass 1 på Raajoe....han måste verkligen ha undrat var i hela fridens namn vi hade varit nu då vi kom hem och drog igång med
detta.....
Raajoe är sååå duktig då Irene har tränat honom en hel del förut och fantastiskt !!! Det mesta satt fast och han klarade det med bravur....Underbart duktiga Raajoe!!! Försöker nu övertala min tränare att även hon ska visa sig på tävlingsplanen i september......hoppas på detta!!!
Kom igen Irene!!!

Inga kommentarer: