söndag 7 juni 2009

En riktig bror kan han också!!

Visst är jag väl Världens Bästa Gandalf broder nu .....
Jag hade vita ben.....igår....kul med omväxling...visst är jag fin??!!!
Matte och husse såg lite konstiga ut då de fick se mig....kul!!!Dags för årets första bad!
Dags att gå upp....jag klättrar...
Tillbaka i vattnet igen.
Kanske skulle prova på att simma lite???
Okey ren igen .....då går vi!!! Kom igen...!!!
Jag kan titta lite på vattnet....det går bra!
Nej, nu räcker det!



Idag när vi skulle gå ut på en liten promenad gav Gandalf oss en överaskning.....han hade varit ute på tomten en bra stund innan och Vidar skulle hämta honom på baksidan......
Igår en fin utställningshund som var ren och fin och vit......inte längre.....kände direkt igen det hela....han såg ut som världens bästa syster Asta på foto på bloggen....de är inte bara lika till utseende....just denna likhet kanske inte är den man uppskattar högst och det kan lätt uppfattas som negativt.....men Gandalf var glad och lycklig som bara den och för att inte bara prata om hur busig han var....man blir kanske detta av lera..... :-)
I vilket fall som helst så var målet för denna promenaden enkelt.....ner till sjön och badet....dags för årets första hund bad.
Husse fixade Gandalf bad vilket han tyckte var ganska kul medans husets Lady stod över och bara följde med ut på bryggan som en lady sig bör.....som vanligt!!! Min söta fina Lady!
Tack och lov för att vi har en bra badplats!!! Nu gick det an att ta in honom i möblerade rum igen...Världens Bästa Gandalf fixar som sagt var det mesta!!! Visst är han underbar!!!

4 kommentarer:

Irene sa...

Verdens beste gårdshund;-)

Eva sa...

Han e en lortgris.. Blanda inte in Trasan i dom dumheterna.. Ha ha ha ha... Han smatte vill ha en svart/vit Basenji inte en grå/brun/svart/beige Basenji... *s*

Kram

Dagens ord:sestio

Anonym sa...

Jag är stolt över dig Gandalf. Sump och lera är bra för hyn!
Puh

Thina sa...

Gårdshund är ju helt rätt benämning....visst ska jag blanda in Trasan....vi har minsann läst bloggen och fått direktrapporter....tycker att det verkar som om han platsar bra i just den här föreningen....har hört om olja och snabbrengöring precis i dörren till att man ska åka på utställning....försök inte...ja, du T Eva nu är du väl iallafall nöjd....snacka om sumpsafarie hund....får han medlemskap i Puhklubben?
Kram på er alla!!!