onsdag 10 juni 2009

Jätte trevlig spårträning!

Träningen är igång!
Duktiga Klicker hittade pinnen....och matte belönade ordentligt!En rolig leksak i spåret.....och full lek med matte som belöning.
Spårhunden Klicker!
Gandalf hittar sista "råttan" ....
Världens Bästa Gandalf som spårhund.....funkar fint...
Full rulle på söta Klicker....lekdags....
Kom igen kompis.......!!!!
KUL!!!
Synkronsittning.....
Världens sötaste Isabelle!!!




Dagen började med att jag väckte upp Irene med kaffe och lämnade kvar min lilla Lady i hennes omvårdnad.Vilken tur hon och jag har ....och hon trivs ju sååå bra hos Irene.
Gandalf och jag styrde bilen till Lur för att ha spårträning tillsammans med Britten och Collien Klicker.
Det var verkligen både lärorikt, trevligt och jättekul!!! Britten visade en massa bra att ha kunskaper och vi gjorde en jättebra och rolig övning med pinnarna.
Sedan var det dags att lägga spår och då fick Gandalf prova på svängt spår för första gången.
Spåret var cirka 30 m sedan svängde det och 30 meter igen innan det svängde. I spåret la jag ner hans "favvo råttor" på 3 ställen.
Britten la ett lite enklare spår åt Klicker då han är ännu mera nybörjade än Gandalf.

Båda hundarna var jätteduktiga och fixade detta mycket bra!!!
(Världens Bästa Gandalf ni vet...... :-) )
När detta var klart så fick de leka med varandra och det var uppskattat!!! Vilken tur Gandalf har som har fått ännu en jätte trevlig och rolig kompis!!! Denna gång en kompis av samma ras till och med!!! Klicker var en mycket positiv bekantskap....så söt och trevlig tyckte både Gandalf och jag!!
Det blev mycket lek för de två och mycket hundprat för oss.
Tusen Tack för en trevlig och lärorik träning Britten!!! Och turligt , roligt nog: detta ska vi fortsätta med så vi ses igen nästa vecka!!!
Tillbaka till alla vännerna på Tuftegården där Irene var i full fart med gräsklippning. Fick lite ångest över min egen gräsmatta......kanske jag kan skicka hem henne till min gräsmatta också....??!! Lilla Ladyn var ute och myste tillsammans med Irene, Isabelle och Raajoe.
Nu skulle man kunna ha trott att Gandalf skulle ha varit trött .....men tji vad man bedrog sig......full fart med Raajoe.....det är nog inga vanliga batterier i honom..... :-)

4 kommentarer:

Eva sa...

Hmm nä känner igen det där.. Tror att det finns snabbuppladdningsbara.. =)Kul att det gick bra och att ni hade en trevlig dag...

DAgens ord:monarian

Thina sa...

Ja, det var verkligen trevligt och vi lärde oss mycket både Jag och Gandalf! Idag är det inte mycket laddning på batterierna....särskillt inte efter att ha lekt med Raajoe en bra stund idag också.....
Kram

Famos/Menageriet sa...

Hej och tack för en härlig träningsdag igår!
Tack för alla bilderna, men det är ju skit oxå att jag inte lyckades ta kort med Din kamera. Bäst att komma ihåg min egen nästa gång!
Klicker var inte så trött heller igår, utan det var full fart igen när vi kom hem. Men det är ju klart! Både Gandalf och han är ju unga och spänstiga. Det är mer än man kan säga om mig iaf, för jag var rätt trött. Dålig kondis!
Så roligt att dom hade så kul ihop och vilken bra träning för Klicker att få träffa en annan hund. Jag är jättenöjd med dagen igår och det var kul att se att Gandalf lyckades så bra igår och Du var oxå duktig naturligtvis. MVG till Er!
Ha det gott!

Thina sa...

Man tackar!!! Med lite träning så kommer fotograferingen att fungera som en dans.... :-) Det blir ju bättre och bättre! Hoppas att du hade det trevligt på Orust igår!!!