lördag 6 juni 2009

Måste ha varit fel på domaren..... :-)

Full fart på Eva och Hamlet.
Titta så fint han står!!!
Visst är han fin!!! Men så är han också en i Gandalfs gäng!!! Kallas sedan idag Världens busigaste Hamlet...
Så var det dags för oss.....
Inget är som väntans tider......och Gandalf missbelåten....
Mycket bestämd domare från Ungern och inte ett leende kom över de läpparna inte......
Kan bara säga en sak......valpklass.....och nu.....paus!!!! och lyckliga jag som har turen att ha Världens Bästa Gandalf!!!


Så bar det då iväg till Värnersborg och hundutställning.
Vi (jag och Irene) åkte dit i god tid så att vi skulle hinna se när Eva ställde Hamlet.
Eva och Hamlet var jätte duktiga och jag kände inte alls igen den busiga Hamlet som vi brukar träffa.....tufft!!! Bra jobbat Eva!!!
Eva var nöjd och de hade fått den merit som de behövde för att kunna jobba vidare mot ett jakt championat. Lycka till med det och jag vet att ni kommer att klara det!!!!
När vi satt och väntade på vår tur så dök det upp två av mina gamla goa vänner som jag inte sett på länge och det var jättekul att träffa dem båda!!! Tänk att träffa båda på en och samma utställning. Så till Gandalfs och min prestation denna dag....
Jag tror att min lille kille håller på att bli stor kille......han skulle verkligen vara hane idag och rätt så bökig.....inte för att han var dum för det är ju nu aldrig Världens Bästa Gandalf men han håller verkligen på att bli tonåring skulle man väl kunna säga....
Han tyckte inte att det var roligt på utställningen idag och väl inne i ringen tyckte han att det var sååå tråkigt och beklagade sig och krånglade en del. Jag märkte tendenser till detta redan då vi var nere i skåne men omständigheterna gjorde att jag ändå inte reagerade på det som idag.
Det ända som han verkligen uppskattade idag var när Irene tränade lite lydnad med honom så han skulle få annat att tänka på....det var toppenkul och han var sååå duktig.Skönt att jag har tagit beslutet att inte ställa ut mera på ett tag utan koncentrera mig på lydnad och spår. Jag vet också nu att min tonårs Collie håller med mig.
Mörka moln hängde på himlen även om solen tittade fram ibland.....men en stund innan vi skulle in i ringen så började det regna och det fortsatte då jag skulle in i ringen också......detta gjorde ju inte dagen speciellt mycket mera rolig precis....
Vi fick försöka skydda Gandalf med ett paraply.
Konstig domare var det också :-) ......han förstod inte alls att Gandalf är Världens Bästa Gandalf......han vann hanvalpklassen men utan HP.......nu var det några andra saker som inte var bra(återkommer med kritiken)......ja, ja det är nu så det kan vara och det är absolut inget som jag hänger läpp för, den saken är klar, för jag är nämligen den mest lyckligt lottade som finns för jag har VÄRLDENS BÄSTA GANDALF!!!!

3 kommentarer:

Famos/Menageriet sa...

Grattis till 1:a priset!
Javisst kan vi träffas och spåra och kanske kan vi träffas och träna lydnad på dagtid på klubben oxå.
Den 10:e kan jag inte, men vi hörs på telefon.
Ha det gott!

Thina sa...

Låter toppen!!! KUL!!!!
Tycker både Gandalf och jag!!!

Eva sa...

Även om domaren behöver nya glasögon så tycker vi att Gandalf är världens finaste Collie.. =) Tror att det finna att köpa billiga på Ö&B som du kan ha med idg nästa gång.. =)

Kram

Dagens ord:copance