torsdag 11 juni 2009

En ståtlig herre på besök!




Härom kvällen fick vi besök av en mycket ståtlig herre vid namnet Prins. Prins är en Shire och 6 år gammal. Han är ca. 184 cm i manken....och vikten vågar jag inte ens tänka på...
Min man som inte är speciellt intresserad av hästar är verkligen imponerad av denna härliga herre. Skulle han nu ha häst så är det bara denna typen av häst som är alternativet. Han hade nog helst sett att Prins stannade kvar i våran trädgård även om jag nu kan känna mig väldigt skeptisk till detta ....eftersom jag gärna vill ha min gräsmatta kvar....Prins hovar är ju lika stora som en mattallrik.Visst är han stilig och man känner sig lite liten bredvid honom faktiskt. De som tycker att Zorba är stor och "arnig" har absolut inte träffat Prins....
Prins och hans matte Therese är våra grannar och de var nu ute och gick en liten kvällspromenad tillsammans med söta Merano, hans mattar Fanny och Cristina.
Ett trevligt "litet" besök i trädgården. Hjärtligt välkomna tillbaka!!

Inga kommentarer: