söndag 28 juni 2009

Lydnad och spår

Då börjar vi.....

Platsliggning

Funkade fint!
Hunden ska vara bunden och kunna slappa av med matte på avstånd i 1 min.

Inkallning på 25 meter.
Funkade fint!


Dags att spåra.....
Full fart från start.....hittade spåret på engång!
Över stock och sten, inga tveksamheter.

Gårdagen började med en tur till Uddevalla i värmen.....inte det bästa man kan göra en sådan här dag men nödvändigt.
Väl hemma igen och fram emot eftermiddagen gick jag ett spår åt Gandalf och medan de låg till sig så tränade vi på "läxan" som vi fått på kursen. Vi ska klara den så kallade Färdighetskontrollen då vi är klara med kursen så hon tyckte att vi kunde träna på den.
Sagt och gjort det drog vi igång med, det fanns som tur var stora områden med ordentlig skugga på gräsmattan. Han är sååå duktig men det finns en del saker som både han och jag behöver träna mera på.....men han klarade alla de punkterna som han och jag kunde träna ensamma på....det är lite svårt att få till störning av andra hundar när man är ensam.....Spåret gick galant, det är verkligen roligt att spåra och det tycker vi båda två!
Kan göra en summering av dagens träning......Jag har verkligen tur som har Världens Bästa Gandalf!!! :-)

4 kommentarer:

Famos/Menageriet sa...

AJA BAJA, Thina!
Vad är det jag ser? En viftande godishand vid fotgåendet!!! ;-))
Eller det kanske är omvänt lockande Du tränar på? *Fniss*
F.ö. ser det ju bra ut.
Men så är det ju Världens Bästa Gandalf du har också!
Bra fotograf har Du också, ser det ut som. Inte som jag, precis.
Det blir kul att träffas igen på tisdag. Hoppas att det inte blir för varmt bara.
Försöker lära Klicker att lägga ner huvudet vid platsliggningen, men det går trögt.
Ha det så bra tills vi ses!

Ullsåsas blogg sa...

Hej i sommar värmen. Ni ser så fina ut på bilderna. Niär världens bästa Thina och Gandalf. Det är så kul att följa er fram fart på bloggen.
Kram från en stolt uppfödare till Världens bästa Gandalf.

Thina sa...

Tänkte att det inte skulle dröja så länge innan du såg det Britten....:-) Klart det är omvänt lockande.... :-) Kul att ses igen imorgon!!Tänkte att du
ska få köra lite omvänt lockande på Zorba:-)

Tusen tack Ulrika!!! Så glad jag blir! Och jag har verkligen världens bästa uppfödare! Kul att du gillar min lilla Blogg!
Kram från mig och Världens Bästa Gandalf

Eva sa...

Godis eller inte... Ni är bara BÄST!!!!!

Dagensord:umboro