lördag 27 juni 2009

Ridning och lydnadstävling

Kom igen nu!!!
Okey....var du inte med nu???

Nu fick du tillbaka......var du inte med nu???

Irenes plockade mini struts.....finns det löshår till Chihuahua?
Klar för ridning.....inga fickor idag....man tager vad man haver...
Vi har också lite mera seriösa ryttare just för dagen.....
Irene föreslog nu sadelväskor.......men det är lite lättare med Westernhäst just idag....
Tant Eva i Solen på Uddevalla Brukshundklubb


Igår åkte jag till Tanum på förmiddagen för att rida Zorba.
Det var inte så där jätte trevligt att rida då det var hur många insekter som helst som anföll den stackars hästen (och mig).......jag hade ändå sprutat på lite insektsspray och han har switch on.....men igår hjälpte det inte mycket.
Det fick bli en ganska kort ridstund och en ordentlig avspolning vilket Zorba tyckte var sååå skönt.
Gandalf hade full fart på lek med både Raajoe och Simon (katten). Mysen och Isabelle låg och solade.
På kvällen var det dags att åka till Uddevalla Brukshundklubb för att titta på lydnadstävlingar så att jag lär mig och så är det ju jättekul att titta på också.
Det var många hundar som tävlade och de var jätteduktiga!! Solen strålade och det var såååå trevligt! Jag lärde mig en hel massa!!! Nu ni.......VARNING!!! För snart kommer Världens Bästa Gandalf!!

5 kommentarer:

Irene sa...

ÅÅÅÅÅÅååå herre GUD!!!!!!!

Thina sa...

Har du gått och blivit riktigt kraftigt religiös???
Kram

Eva sa...

Seriöst,, Nja... det vette tusan... *s* Kram

Anna sa...

Passar på att tassa in här innan jag går och knyter mig. Kul att träffas föresten! Hoppas att du blev lite sugen när du såg alla ekipagen i Uddevalla :o) Ser fram emot världens bästa Gandalf!!!
Må bäst!
Anna

Thina sa...

Så roligt! Välkommen in Anna!
Ja, jag blir bara ännu mera sugen och motiverad av att se på tävlingarna och särskillt de jag såg igår då de var så många duktiga förare och hundar! Jag har varit inne och röstat....vilken härlig bild du hade tagit!Dags att gå in i kväll igen...Ha det bäst du också!