fredag 5 juni 2009

Fullfart start på sommarlovet....

Se så näpen lilla Isabell är i sin egen lilla soffa. Men det är fortsatt hon som vaktar där.....:-) Liten men naggande god!!!
Detta var roliga grejer det här......ett rådjursben hittade jag till slut i skogen!!!
Världens Bästa Gandalf!!!
-Mitt ben.....sa GandalfKamp mellan Eva och Gandalf om rådjursbenet......
Hej vad det går......tror PUH kan nå oanade höjder...!!!!
Hårt jobb som mottagare....
Full fart genom däcket, allihopa.
Ett härligt och duktigt litet "gäng" !!!
Cherry, Puh och Lakrits

Igår kändes det som om allt blev lite snurrigt och virrigt och halv galet....tror att jag är trött nu...
men dagen började iallafall med ett besök på Dingle vet. station(när jag väl hade lyckats ta mig ut genom dörren med allt jag skulle komma ihåg att ha med mig....fick springa tillbaka in säkert 18 gånger...) och en P-spruta till Mysen. Jag tog med mig Gandalf in för att han skulle få social träning hos vet. och en förhoppning om att få väga honom....jag hade ju ingen aning om vad han vägde nu.....klart att jag fick väga honom!!! Han vägde 21 kilo. Dessutom bad jag veterinären kontrollera hans bet och hans utlåtande var att det var ett fint och perfekt bett. Det var inte trångt och det fanns ingen tand som tog emot tandköttet någonstans!!! Allt var bara utmärkt i nummen. På hans sista kritik fick han att han hade ett trångt bett och då jag vet nu att detta är en av Colliernas svaghet så måste det så klart kollas av professionellt kunnig person,för jag själv kunde inte se det felet och detta var ju som sagt veterinären helt överens med mig om ..... BRA!!! Ni ser.....Världens Bästa Gandalf!!!..... :-)
Sedan var det handling på ICA och iväg till Tanum. Gandalf och Raajoe blev såååå glada då de träffades igen så jag har aldrig sett på maken.....vilka kompisar de två är!!!
Gandalf roade sig också med att springa upp och ned utmed hagen då Veronika unghäst hade "spunk" i hagen......
Vi fick åka en tur in till Tanum i några ärenden innan Kjell kom för att sko Zorba, gissa om han var efterlängtad då han kom. Skoningen gick snabbt och lätt som vanlig och nu är "lilla" Zorba fin på sina "små" fossingar igen! Men du Kjell......när kommer de små blå gympadojjorna med snörning.....Zorba har väntat länge på det nu :-)
På kvällen bar det raka vägen från Tanum hem till Tant Eva i Kvilletrakten, som hade varit så gullig och snäll och lagt ett blodspår åt Gandalf!!!
Detta hade han inte varit med om tidigare.....lite konstigt var det men han redde ut det hela och kom i mål och fick rådjur benet!!! Får han bara fundera och klura lite mera över detta så trodde Eva att det skulle gå bra!! Jag var stolt över min lilla kille som är sååå duktig bara 7 månader gammal!!! Målet i viltspår har Tant Eva lagt åt oss!!!.......anlagstest i juli då han blir 9 månader.....undras om vi klarar detta!!! Med Tant Evas hjälp så går det kanske !!!...Vill skicka en stor kram från Gandalf och mig till Tant Eva och Tacka för hjälpen och instuktionerna igår!!! Tusen Tack!!!
Efter spårningen med Gandalf var det min tur att hjälpa till ......mottagare under Agilityträning.....mycket ansträngande....kan absolut tänka mig att vara det flera gånger!!!
Vi var hemma vid 20-tiden både hungriga och trötta...

6 kommentarer:

Asta sa...

Oj vad mycket kul du får vara med om världens bästa Gandalf. Jo jag ligger ju inte på sofflocket heller men låter alltid roligare de andra gjort. Såg att du ska på utställning i helgen. Håller tassar och klor för dig så gör du säkert samma för mig då jag också ska iväg på en liten utställning för tränings skull.

Jätte kramar från Asta med familj i skåne.

Asta sa...

nu blev de lite galet..inte förren nästa helg jag ska iväg ju...hm jag och agendor. (smil)

Eva sa...

En dag med fullt upp det stämmer.. Är du säer på att det inte var fler än 18 ggr? Glömde räkna.. Ha ha ha... Låter som att Världens Bästa Gandalf ska slå västkusten med häpnad.. =)

Dagens ord:nocust

Famos/Menageriet sa...

Lyckosprak i baken till utställningen!
Vi håller tummar klor allihop.

Famos/Menageriet sa...

Lyckospark, ska det naturligtvis vara och inte sprak! Ha Ha!

Thina sa...

Ja, visst har jag det skoj!!! Tack, dina tassar och klor behöver vi!!Det är klart att vi håller tummar, tassar och klor för världens bästa syster Asta!!! Om domaren har någon snits på vad han gör så slår du dom med storm!!!Tack Hjärtat vi gör så gott vi kan!!
Tack Britten!! Lyckosprak låter annars rätt spännande...kanske är det ännu effektivare :-)
Kram från Världens Bästa Gandalf och mig!!!