torsdag 18 juni 2009

Dags för träning igen

Motivation är ett måste.....köttbullar....
Nu pratar vi kontakt!!
Britten och Klicker visar hur det ska gå till.
Duktiga Klicker!!!
Apportbocksträning och Gandalf är med.....men det behövs en hel del till...

Jag kan jag också .....när jag vill och om jag vill....
Idag vill jag!!
Här är det bäst att snoka in terrängen ordentligt.....mmm...tik, tror jag...
Full fart på världens Bästa Gandalf!!
Lady i gröngräset.
Det söta lilla gänget.
Härligt att rulla sig på gräset!!! Född fri!!!
Kom igen nu då......
Det gäller att hålla koll.......
Dags att åka hem!


Igår var det dags för hundträning tillsammans med Britten och Klicker.
Och precis som förra gången hade vi det jätte trevligt och man lärde sig en hel massa. Både hundarna och vi!
Igår hade vi siktet inställt på att köra mera lydnadsträning.
Det fick gå i "klickerns" tecken. För den som inte vet så är Britten utbildad Klickerinstruktör.
Om ni vill veta mera om detta så kan ni tex. gå in på Brittens hemsida: http://www.menageriet.se/
Vi tränade både Klicker och Gandalf men igår valde vi att ta en i taget.
Det blev träning med att kunna hålla kontakten, bakdelskontroll och att ta en apportbock.
Funkade fint och både Klicker och Gandalf var sååå duktiga!!!
Det blev även lite Kameraträning för Brittens del..... :-) Det går verkligen framåt.....igår kom halva fotograferingen med.....:-) Kan vi få till hela vid nästa träningstillfälle tro....Heja Britten!!!
Denna gång var Ladyn med också och hon fick sig ett litet träningspass hon med men det räckte med ett kort ett tyckte hon.
Efter en bra stunds träning drack vi kaffe och åt kakor.....mums, det var ungefär precis vad man behövde just då.
Efter fikat blev det en stunds träning till och så var det dags för hundarna att få springa lösa och leka en stund. Klicker tyckte att det var såååå spännande med en tik i sällskapet och då var det ju också dags att vara lite extra "kärig"....uppvakta, markera och snoka runt....när uppvaktningen blev lite väl närgången fick han sig en ordentlig avhysning.....Lady Mys är ju en bestämd dam!
Detta tyckte dock Gandalf var så tramsigt så......och så tråkigt.....kom igen och lek, var hans uppmaning.
Det är ett härligt litet gäng och vi njöt i solen allihopa!!
Som avslutning på dagen körde vi den där promenadbiten där de ska hitta pinnarna man har lagt ut (den gjorde vi första gången vid förra träningstillfället).
Både Klicker och Gandalf var jätteduktiga men jag märkte att min lilla kille började bli trött. Trots sin begynnande trötthet hittade han allihopa så bra så.....ja...ni vet ju....Världens Bästa Gandalf!
Mest imponerande var Klicker då han verkligen hade höjt nivån på detta sedan förra gången!!
BRAVO KLICKER OCH BRITTEN!!!
Dagen i stort avslutades med att Gandalf fick följa med husse ut på en joggingtur för första gången och det var verkligen uppskattat av dem båda.....så det lär nog bli fler!!!
Behöver jag berätta att jag har en ganska nöjd och trött hund idag......och det är lika bra det för just nu spöregnar det och har så gjort ett bra tag.....kanske jag skulle ta och dansa en soldans....

2 kommentarer:

Eva sa...

Dansa för oss med... Men du.. Nu var du inte proffsigt klädd vid senaste tillfället... Ajabaja... *s*

Dagensord:suali

Thina sa...

Det är ju sommar .....kan inte ha de proffsiga byxorna förstår du väl....såg du nu inte att jag hade hundtränarvästen på mig???
En jättestor midsommarkran till dig från mamma!!!