måndag 29 juni 2009

Alldeles för varmt....

Jag är chefen och jag ska ha alla leksaker!!
Raajoe 7 månader.....nej, det var fel...7 år står det på stamtavlan.....??

"Har ni fest eller......"
Jaaa, på brutna hundkex.....den som finner han får.....obs! katten är inte död bara trött....och helt ointresserad av kexen....kanske inte som alla andra katter....
Kanske en lite avsvalkande dusch???.....kom då.....
Då kommer jag.......Mysen hemma hos sina hussar och myser i skuggan som sig bör av en Lady.
Hej husse jag är hemma igen.....
och jag är verkligen glad att se dig!
Oh, hej Lillhusse såg du att jag kom hem???.....Gla i dig också och såå kul att se dig!!!
Åter lugn och ro
Har ni sett en Vackrare Gandalf än den här??? Han måste ju vara Världens Vackraste Gandalf...... :-)


Man ska inte klaga på värmen säger de men just nu tycker jag faktiskt att det är för varm och det tycker Gandalf också.....Mysen klara det hela lite bättre men även hon gav upp igår faktiskt.Det är ju så varmt så man inte kan göra något speciellt och det tycker jag är bara sååå tråkigt. Jag är ju nu ingen soldyrkare som gillar att ligga och sola i flera timmar....efter endast en liten stund i solningsläge får jag spunk, varmt, kladdigt och absolut inget att göra....kanske skulle ha fått en eller annan diagnos om jag vuxit upp nu.....tänkte att jag skulle ju kunna stor städa i källaren idag om det blir lika varmt, vilket det redan verkar som. Undras om jag även skulle kunna träna lite lydnad där....spår blir nog svårt men ......måste kolla detta....där är det sååååå svalt och skönt :-)
Min Eva hade ju en hel helg med utställningar och det gick lite både och kan man säga......på lördagen ställde hon Trasan på SKK i Borås och där placerade han sig som 3:dje hanvalp med HP.....Grattis Eva, Mathias och Trasan. På söndagen var det dags för Urhundsklubben och även där blev det en 3:dje placering men dock utan HP denna gången......detta med utställning kommer jag aldrig att bli klok på så......den här domaren hade iallafall inte fått med sig att det var Världens Bästa Trasan han mötte den saken är klar...... :-) Men det vet vi!
De ställde också ut Marias lilla Dvärgpinscher Ina och det gick verkligen bra då hon slutade som 4:de bästa tik av 14 stycken och CK!!! Ett stort Grattis till Maria, Eva och Ina!!!!
Jag avundades er verkligen inte den utställningen på ett stort sportfält och rakt i solen överallt....vilken tur att ni hade soldyrkande hundar med er!
Själv tog jag mig en tur upp till Tanum på morgonen och satte igång att spraya alla våra hästar med insektsspray på en gång. Det hade verkligen kommit en invasion av dessa äckliga bromsar m.m. Tur att våra hästar har en lösdrift att gå in i och kan skydda sig mot både den starka solen och insekterna om de vill.
Gandalf och Raajoe fick leka bäst de orkade ......det blev lite extra fart på dem en stund då Irene var iväg och köpte en massa roliga leksaker som hon kastade ut. Raajoe blev som ett litet barn.....det var hans leksaker och han skulle helst av allt ha alla själv.....
Väl hemma igen fick man hitta på det man kunde göra i värmen.....

5 kommentarer:

Eva sa...

Han är ju bara snyggaste collien på 2 ben.. =)

Dagensord:coseess

Eva sa...

Tack för gratulationerna.. =) Vad är det jag säger.. Har ju bara väntat på kallduschen.. *s*

Dagensord:disrone

Irene sa...

Ennu en herlig dag med deg og hundene! Gleder meg til neste dag;) Klem til deg vennen!

Thina sa...

Snyggaste på 2 ben???
Det bästa med en kalldusch är att känslan snabbt försvinner....sen kommer värmen tillbaka till kroppen!!!
Dags för en ny härlig dag imorgon Irene!!! Ses då vännen !
Kramar till er!!!

Eva sa...

Ha ha ha du noterade att jag skrev 2 ben.. Coolt!!! Kram

Dagenord:regna