söndag 14 juni 2009

Örtagård på G

Då var vi igång.....Cristina fixar till lite extra där jag inte skött mig...
Som det anstår en Lady.......håller koll på arbetet....
Okey.....vi är redo.....vad ska vi hjälpa till med???
De fina örtaplantorna står redo för plantering.
Får väl hitta på något annat en stund då.....
Smultonplantor på väg ner och örtagårdschefen kollar in designen....
Dags att plantera.......
Okey, det var klart nu, då kan vi lugna oss en liten stund......och kolla läget....
Fint, eller hur?!

Se, så fina skyltar som jag fått av mina arbetskamrater.....de passar verkligen in!
Sa någon smörgåstårta efter allt är inplockat......var ska nu skottkärran stå?
Ja, sa någon smörgåstårta???......vi kommer! Fanny och Merano


Igår var det bara att ge sig ut och gräva och fixa i ordning rabatten ordentligt för nu var det dags för min planerade örtagård.
Det blev en hel skottkärra full av ogräs och annat strunt som inte hade där att göra....har nämligen flyttat huvudelen av mina rosor till en annan rabatt för att förbereda min örtagård,,,,,sedan har rabatten fått stå, till det nu var dags!!!
När grävandet var slut och jag väntade på Cristina (min örta gårdschef , designer och mycket mera :-) ) var det bara att ta tag i detta med att 3 smörgåstårtor (2 till Vegards konfirmation i Norge i dag) skulle bli gjorda.
Detta fixade då Vidar och jag med glans skulle jag vilja säga och enligt utsaga från örtagårdschefen med dotter så smakade det utmärkt!!

Under dagens lopp fick jag aktuella besked från pågående utställningar.......Trasan BIS-1 Valp och Ina cert, BIG-1 och BIS-6.........Ett mega grattis.....inväntar kort!!!!
Världens Bästa syster Asta fick jättefin kritik men för trångt bett så det var inte så rolig dag för Annica och Asta.....dessutom dåligt väder ....men som sagt var så är det nu så : Världens Bästa Asta är verkligen detta så utställningen den .....ja, den struntar vi i !! Kramisar till er båda!!!

Så kom då den efterlängtade Cristina med en del örter och smultronplantor, arbetet kunde börja....fick lite bakläxa på rensningen av rabatten......Några som också ville vara med och plantera eller vad det nu var de ville egentligen var Sally och Gandalf.....gällande Gandalf så hade jag ju mina misstankar redan innan .....det var bara att försöka få dem på andra tankar för vi hade en så härlig eftermiddag/kväll så ingen skulle behöva vara inne.
Nu har min örtagård börjat växa fram och en del är planterat och vi har planerat vilka inköp som ska göras och var de ska stå. Det vart bara så fint redan nu!!!!!

Jag är sååå stolt över min örtagård!!!! Tusen, tusen tack Cristina......har jag nämt att du är toppen!!!!

3 kommentarer:

Famos/Menageriet sa...

Så fin örtagård Du fick!
Hoppas att inte "Världens bästa grävmaskin" hittar den, för då blir matte inte glad, kan jag tro.
Läste någonstans att man skulle så Ringblommor där hundarna brukar gräva, eftersom dom inte gillar lukten. Hoppas att det går vägen ändå!
Haa Dee!

Eva sa...

Tack för grattiset... Är såå nöjd med helgen.. =) Chippen "simmade" runt på en väldigt blöt bana idag också och såklart så blev det ju problem.. Men va fan.. Skit i det!! =)

Dagens ord:eleas

Thina sa...

Ja, visst var min örtagård fin!! Det tipset med ringblommor låter intressant....kanske det kan se lite konstigt ut med ringblommor ii gräsmattan...... :-)
Som tur är så ligger min rabatt på framsidan....kan hålla mycket mera koll!
Vad är det som har hänt med Chippen? Låter som om han bedrev simkapp....
Kram på er !!!