fredag 29 maj 2009

Världens Bästa Gandalf har gjort debut på allmänlydnadskurs!

Igår var det dags för Gandalf att få följa med på Allmänlydnadskursen!
Det tyckte han var toppen och i början var det full fart mest åt alla håll ungefär men sedan blev det allvar av och kursen startade....Han är absolut yngst på kursen men av det märktes då verkligen ingenting.
Kan bara upprepa det som jag så ofta kan säga om denna underbara kille.......Världens Bästa Gandalf gör då verkligen inte sin matte besviken!!! den saken är ju klar!!!
Det var jätteroligt att jobba på planen med honom och vi blev verkligen ett team. Vilken hund jag har !!! Hoppas bara att jag är kapabel att förvalta detta......
Har nu satt mig ett mål......vi ska gå vår första lydnadsklasstävling i september på Tanums brukshundklubb......lydnadsklass 1 here we come.....herre jösses så nervös jag blir bara jag skriver det.....men det känns som om jag måste ha ett mål att jobba mot om jag nu vill försöka satsa på detta.....hoppas att jag når fram bara!!! Världens Bästa Gandalf fixar detta om bara jag gör det!!! Ska göra mitt allra bäst!!!

4 kommentarer:

självaste Asta sa...

Hejsan bästa brossan!! Tjatar och tjatar på min matte men hon är lat som vanligt när de gäller bloggen..men tack för dom fina korten..kommer att hamna på sidan om jag så ska fixa de själv...

Vad kul att du börjat kurs och att du tycker de är kul ...jag har också börjat allmänlydnad ..andra gången nästa vecka. Ja de hade du vetat om hon den där inte varit så lat. HMMM

Kram på dig bästa Gandalf brossan från Bästa syrran...ler

Gandalf sa...

Ja nu får du allt få fart på din matte!!!! Matte var inne senast idag och där var det bara världens smutsigaste syrra.... :-)Snart kommer det fler kort för nu har matte fått dem själv.
Vad roligt att du också går på kurs!!! Tycker du det är kul??? Slår vad om att du är Världens Bästa Asta på kursen!!!

Kram på dig Världens Bästa Asta syster från Världens Bästa Gandalf bror!!!

Eva sa...

Jag vet även om du tvekar att ni klarar eran första tävlingi september med bravör... Ni är ju världens bästa par.. Vem kan slå er?? INGEN! Kram

Thina sa...

Du är för gooo du hjärtat!!!
Tack och kram på dig!!!