lördag 30 maj 2009

Underbar ras.....jag har iallafall hittat rätt!!

Utställning i Skurup 24/5
På besök på Ullsåsas Kennel.......
Vegard storm trivdes.....
Härliga lilla Ian.....har jag nämt att han är till salu.....farligt...
Det blev en hel del lek.....se vilken underbar flock!!!
Vegard trivs som lekledare.....han har också hittat sin ras!!!


Som ni säkert redan vet vid det här laget så har ju jag haft turen att få Världens Bästa Gandalf men förutom detta så är verkligen Collien en underbar hundras!!! Det har varit mycket skriverier i det sista om alla fel och brister som de har och det har varit ganska tråkigt att läsa om allt detta och på det sättet som en del har kastat skit på varandra också.....i den debatten verken kan jag eller vill jag lägga mig i ....men tänk om det kunde vara så istället att alla försökte vara lite positiva och trevliga mot varandra.....vi har ju alla det genensamt att vi alla gillar Collie har jag förstått.....alla har ett strort hundintresse tror jag och det skulle ju kunna vara så bra och trevligt istället!!! Jag kan även tänka mig att det finns otroligt kunniga och duktiga hundmänniskor bland dessa också och tänk om man kunde jobba tillsammans med all den kunskapen, viljan och erfarenheten ....skulle nog kunna bli något bra!!! Det är möjligt att det är så illa med Collien som en del skriver men de Collier som jag har träffat på har varit både fina och härliga och trevliga hundar .....lite synd om de som kanske tänkt tanken på att skaffa en Collie får uppfattningen av att de är så illa och väljer en annan ras istället....kan tänka mig att en del kan backa tyvärr och då får de ju inte uppleva denna härligt underbara hund!!
Jag skulle vilja svinga mitt trollspö .....ge varandra en chans!!! Det är en underbar ras vi har!!! Tänk vilken enorm bredd den har .....så mycket roligt man kan ha!!!

2 kommentarer:

Eva sa...

Jadu om folk skulle lära sig att samarbeta så skulle livet vara mycket roligare... Och man skulle slippa mkt tjafs... Gandalf har iallafall övertygat mig att jag hade fel... =)

Saknar er med! Kram

Thina sa...

Så roligt!!! Det känns toppen!!!
Kram