tisdag 19 maj 2009

Gårdshund igen....


Kanske inte riktigt har förstått funktionen .......men helt okey att sova på....
Alla ska få sitt.....Mysträning på hög nivå.....
Helt i hennes smak.....skinka ....
Visst ser det härligt ut....
Hörde jag matte.....??
Jag tar och rullar runt lite i jord och lera först så......
En annan omtyckt matte......så vi ligger kvar....

Men jag kommer ......matte!!!



Full fart upp till Tanum igår morse ....Min kära Zorba och min vän Irene var det länge sedan jag träffade.....och Gandalf sin bästa kompis Raajoe.
Det regnade hela morgonen....alltså var det blött överallt....och inom loppet av 5 minuter så blev min fina utställningshund en blöt och smutsig gårdshund som älskar livet på landet.
Efter att ha varit stadshund i några dagar var det full lek hela tiden och han trivdes verkligen......Raajoe var också sååå glad att träffa sin kompis igen....men jag kan ju säga att det var ju inte den hunden man gärna tar in i huset då de hade lekt hela förmiddagen.....det var ju heller inte den hunden man vinner BIS med just då kan man säga....men det är ju det som är sååå underbart ....full fart i lek, lydnad. spår,upplet rallylydnad,prova på agilityhinder, utställning till att ligga platt och bara stensova varsom helst.....det är världens bästa Gandalf det!!! Tack Ulrika och Ullsåsas kennel för en sååå underbar hund och det är fler och fler som undrar var han kommer ifrån eller som de säger: -Var får man tag i en sådan där någonstans????
När man tittade ner i hagen igår så låg de alla tre bredvid varandra och sov eller kopplade av så rofyllt som bara den....alla riktigt mös....det var underbart att se att min älskade Zorba fått komma in i flocken ordentligt, han är ju en ganska sällskaps sjuk individ....
Jag hann ta några kort på detta innan han upptäckte att matte hade kommit in i hagen....och då är han ju bara sååå gullig....upp och stå och skynda sig bort till mig.....tror ni att man smälter eller???!!! Vad man snabbt märkte var att knotten hade kommit för att terrorisera.....men det skulle de inte komma undan med speciellt länge.....in i stallet åkte häst efter häst för en ordentlig borstning och sedan switch on på man kam och rygg. Efter den behandlingen så var helt plötsligt knottbeståndet inte märkbart där längre......härligt!!! De otäckingarna ska inte få plåga våra hästar iallafall.....dessutom hjälper det ju också mot fästingar.
Det blev en mycket lång stund med hästarna igår......underbart!
Marita har köpt sig en hästtransport och den skulle ju då provas av nästan alla igår......ja, så klart att Gandalf måste prova.....in och ut och runtomkring inne i den.....kul!
Då det var dags för Marita att lastträna hästarna så fick jag stänga in Gandalf en stund eftersom han ska vara med och prova på allt hela tiden.....jag vill ju inte att han ska skada sig.....det är stora djur och de kan bli rädda för vad som helst när som helst.....
När vi kom hem var vi nöjda med dagen och ganska trötta allihopa.
Mysen fick dock få fart på benen lite senare på kvällen då hon och husse var ute och sprang.
Vid det laget var Gandalf jätte trött så vi tyckte att dagens aktiviteter på Tuftegården fick räcka för en så liten kille som han faktiskt fortfarande är.

1 kommentar:

Eva sa...

Snart kan du transportera Alfe och Zorba i samma transport om du sköter idg väl.. =) Ha ha ha