måndag 11 maj 2009

En rolig dag

En fin liten tjej!!!
BIS final i halvstorm och en enorm massa valpar.
Visst är hon duktig!!
Prisfoto fick vi ta inomhus annars hade nog rosetterna flugit all världens väg.

Vi fick ge oss iväg klockan 6 på morgonen för att hinna dit i tid till vaccinationskontroll och i tid till starten i ringen klockan 9.
Det var fyra hanvalpar och vi gick in tillsammans allihopa......och som ni redan vet....världens bästa Gandalf vann!! Efter en liten stund var det dags att gå in i ringen igen och möta tiken och tävla om BIR valp.....och som ni redan vet......han vann igen!!! Jag blev så jätteglad!!!
Irene stod vid sidan och tog en hel massa fina och bra kort! När det var klart så släppte spänningarna och jag kunde ta mig en kopp kaffe. Vi stannade kvar och tittade på de övriga collierna en stund. Roligt att se så pass många collie på ett och samma ställe.
Sen var det dags för en runda i stånden med hundsaker......det var roligt och dyrt.....köpte mig bl.a. ett trimbord. Vi hann även med en runda i skogen med hundarna och Gandalf fick vila sig lite innan det var dags för BIS final.......han hade varit så duktig och cool hela dagen men nu var han trött......fick lite fart på honom igen och in i ringen......det var väl över 35 valpar och halv storm....nej, detta var ingen rolig historia och inte placerade vi oss heller.....men det spelar ingen roll ....jag och Irene hade en toppendag verkligen! Och jag var sååååå glad och nöjd dessutom hade vi representerat rasen i finalen.
Irene blev jätte inspirerad och provade lite på Isabelle då vi kommit hem och hon hade packat upp trimbordet.
Som pricken över i:et kom husse hem från sin mässa efter flera dagar!!!
Vilken bra dag!!!! Jag är lyckligt lottad !!!

3 kommentarer:

Eva sa...

Att du har världens bästa collie det vet vi nu hoppas vi bara att dom fattar det till helgen också... Skönt att han ha kommit hem några dagar innan ni åker iväg igen.. Då hinner ni ju iallafall ses i bilen upp.. =)

Längtar efter dig!

Kram "Plastisen"

Famos/Menageriet sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!
Det är bara såå roligt att det gick så bra!
Massor av kramar till Gandalf och Matte från oss!
Nu får Du skaffa ett skåp att ha alla rosetter och priser i.
Lyckospark i baken till nästa utställning!

Thina sa...

Tack så mycket!!! Ja, det var sååå roligt! Lyckosparken kan jag behöva så den tar jag väl vara på!!
Ja, det är gott och ha Vidar hemma igen....nu är också båda hans barn här och den enes pojkvän så det är huset fullt.
Kram på er!! Från Gandalf och mig...om ni har riktig tur kanske det kan komma en från Mysen också...