onsdag 13 maj 2009

Den lille snyggingen!

Nu ska vi (tant Eva och jag med hundar) snart på prova på Rally-lydnads kurs.....ska bli roligt! Inte för att jag vet speciellt mycket om detta...till skillnad ifrån Eva som själv är instruktör....dåligt att jag inte vet mera då egentligen faktiskt....ja,ja så är det nu iallafall.Sitter en stund och tar det lite lugnt efter en tur i skogen med hundarna, alla är nöjda och glada och ligger i lugn och ro. Gandalf har placerat sig utomhus.....Sally (våran dagishund, hon ville så gärna följa med idag då jag skulle gå hem från jobbet så man hade liksom inget val.....det var klart hon fick följa med) klämde ner sig bredvid mig så jag knappt kan skriva och Mysen i sin korg på golvet.
Imorgon eftermiddag bär det av till Stockholm!!! Och det var i detta sammanhang som jag kanske skulle skriva om det som jag egentligen hade tänkt skriva om nu....Jo. vi ska ju på utställning i helgen min Eva och jag. Hon med sin Basenji och Marias Pinscher och jag med Gandalf.
Den lilla Basenjin hon har köpt är bara så fin och snygg på de bilderna som jag har sett och det ska verkligen bli roligt att få träffa den live! Jag hoppas verkligen att han blir den utställningsstjärna som hon sååå gärna vill att han ska bli......vi håller så klart alla tummar vi kan!!! Detta med utställning är ju verkligen något som hon har fastnat för och tycker det är bara så kul! Ännu roligare blir det ju om man har en bra hund så klart!
Det är han (Trasan)på bilden! Visst är han fin???!!!

3 kommentarer:

Eva sa...

Lite partisk men ja han är så fin... =)

Kram

Famos/Menageriet sa...

Spark i baken till utställningen från oss!
Rallylydnad går ut på att man utför olika lydnadsmoment vid skyltar på en bana. Har blivit väldigt poppis. Jag har aldrig provat det, men det är ju inte så precisionsinriktat som en vanlig lydnadstävling.
Tack för påhälsningen och ha nu en rolig helg, så ses vi nån dag sen!

Irene sa...

Mmmm... har vel aldri "fastat" for en basenji, men denne ser jo riktig flott ut! Så kul å ha en slik. Håper det går bra for dere alle til helgen!