onsdag 27 maj 2009

Tisdag och lite upprörd...

Det var en vanlig tisdag igår och jag åkte hem på lunchen för att gå ut med hundarna....när jag är nästan hemma ser jag en människa till häst vilket i och för sig inte alls är ovanligt här.....men det som gjorde mig så upprörd var sättet som hon behandlade hästen på....extra tyglar som drogs åt så hårt så att hästen inte stängde munnen och man såg hur illa hästen tyckte om det....undras vad den stackars hästen har gjort för ont för att behöva bli behandlad på det sättet eller vad är det som ger oss människor rätten att begå våld mot olika djur var dag???? Och dessutom är en hel del av dett våld helt okeyat i en hel massa kretsar.....det är till och med så att man klan rekommendera varandra detta....tur att vi har djurskydd som kan ta tag i en del av människors dåliga behandling av djur!!! Ge dem en varm tanke ibland för det är inte alltid ett lätt uppdrag dom har!!!

1 kommentar:

Eva sa...

Jag kan precis förstå vad du menar... Finns ju många olika sorters djur som har hamnat i hem där dom inte borde vara.. Där det inte borde vara några djur alls....