onsdag 13 maj 2009

Sättlöksjakt.....

Nu är det tydligen dags för jaktsäsong på sättlök....tufft villebråd detta ....slut nästan överallt...då jag var den på trädgård som hade det ganska lugnt igår blev jag utskickad på sättlöksjakt...
Vi behövde ca 20 kg....kanske inte heller en helt vanlig kvantitet.....
Kom till Jimmies i munkeland och till min stora lycka hittade jag en stor stålhink full....250gr. påsar....det var bara att börja plocka....56 påsar blev jaktresultatet....lite pinsamt var det faktiskt och de på affären kom förbi och flinade .....okey....Jimmies var nu tömt förutom en påse och en trasg påse. Okey nu hade jag 14 kilo.In i bilen och vidare till Munkedals Plantskolan.....och kan man tänka sig....3,25 kilo till!!
Allt som allt 17,25kg och då gick det bra att åka hem igen.
Nu är det ju också så att jag har tömt Munkedal på sättlök.....
Gandalf och Mysen hade fått promenad m.m. av lillhusse då jag kom hem men eftersom de hade gått på förmiddagen tog vi en tur till innan jag skulle på 30-års kalas till en arbetskamrat.
Det blev en jätte trevlig kväll!!! Tack Therese!

Inga kommentarer: