fredag 8 maj 2009

Torsdag och fredag











Igår vart det shopping i Tanum och Grebbestad. Hittade äntligen bra skor som jag verkligen behövde och snygga var de också.....kan man tänka sig!
På eftermiddagen startade vårt stora rabarberpajbakande och Irene gjorde en underbart god norsk fiskgratäng....kanske ska nämna att jag inte behövde känna mig hungrig något mera den dagen.....Jag rensade rabarber och skar så de osade om det och gissa om det blev gott.....sedan var det full rulle upp till Tanums Brukshundsklubb, dock utan Gandalf för han fick inte följa med första gången. Eva och jag har anmält oss och våra hundar till en kurs i allmänlydnad. Vill gärna ha träning tillsammans med flera hundar och lite organiserat. Och så kommer vi iväg på något trevligt tillsammans som även blir jättebra miljöträning.
På kvällen blev det ett glas vin och några tittar på facebook som jag precis har gått med i.
Var Irene blev av var det just ingen som visste mer än hon tror jag :-)
Hundarna var trötta och nöjda efter en dag full av utevistelse och lek.
Förmiddagen idag har varit lugn och behaglig.
Tyvärr så regnade det för mycket så spårträningen som jag skulle ha haft tillsammans med Britten fick vi ställa in.......tråkigt för det hade jag verkligen sett fram emot... men det ska gå "fler tåg" lovade Britten! Tack Britten!!
Mitt på dagen så for Irene iväg igen och jag tog på mig lotten att sköta om hästarna och disken.....Min roliga och kanske ganska udda häst skulle vara med på både mockning och vattenpåfyllning.....det verkar som om han inte är som alla andra hästar men det vet jag inte så mycket om då jag är ganska färsk i hästvärlden. Han är dock det bästa för mig!
OBS!!!Det roliga är att Irene har fått sig en Blogg!!! Om ni är nyfikna så kan ni titta in på den genom att klicka på följare här bredvid.
I övermorgon är det dags för utställning igen....dags att ladda batterierna och hunden.

Inga kommentarer: