torsdag 28 januari 2010

Usch vilket väder

Nu har det varit så kallt så man knappt har kunnat vara utom hus och så plötsligt igår vände allting.
Det hade redan blivit varmare under natten och det snöade på morgonen tillsammans med en ganska kraftig vind och varför inte det......där jag bor blåser det ju stött och stadigt så.....=(
Då jag hade fått information om att Zorbas muslifoder var slut så var det bara att ge sig ut i eländet för att inhandla nytt.
Min "lilla" älskling till häst kan ju inte vara utan det inte!
Sagt och gjort.....grävde fram bilen och gav mig iväg......gissa om jag var ännu gladare över min nya bil med 4 hjuls drift för vägarna var vid det här laget minst sagt hemska.
Jag fick tag i mitt foder och svängde dessutom in en snabbis till Cristina på jobbet då hon var nyfiken på min nya bil och jag skulle bli utrustad med morötter till hästarna.
Bilen fick VG och jag for vidare nu även utrustad med en kasse "häströtter".
Nu började klockan bli mycket och jag skulle öppna butiken klockan 12 så det var bara att sätta fart.
In till hästarna och in med foder i foder rummet och sedan var det till att kolla så våra sötnosar hade vatten och hö.
Allt lugnt och färden kunde gå vidare ......in på Shell och handla en smörgås då hungern började ta ut sin rätt. Att hinna hem och äta var det inte tal om!
Jag landade på butiken 11.55 ungefär och allt lugnt!
Då jag efter en stund tittade ut såg jag att det minsann regnade......det kunde väl inte stämma???
Jodå och det till och med spöregnade......äsch.....inte roligt alls.....!
Då jag åkte hem var det verkligen risk för halka men det skulle bli värre......under natten har det blivit kallare igen och jag höll på att ramla då jag gick ut genom dörren i morse.
En egen liten skridskobana utanför ytterdörren....kan faktiskt upplevas som negativt och speciellt som jag inte har några skridskor längre.
Jag kan nog även idag vara extra nöjd över min nya bil!!!
Kanske ska berätta att min man sålde min gamla bil igår i samma snabba takt som vanligt!!
Nu har det ju länge varit försäljningsförbud på den så......nu gick det undan!
Hoppas han som köpte den ska ha lika mycket glädje och nytta av den som jag har haft! =)
Ta det lugnt i trafiken och på promenaden idag!! Ha en bra torsdag!!!

3 kommentarer:

Eva sa...

Usch och fy nu får du vara försiktig.. Inga vilda danser på den gården inte... Hoppas att ni verkligen kan få det varmt nu så att snön smälter bort och isen lika så... För is är inte skoj alls..

Kram

Katarina sa...

Nej is är inte kul. Inte snö heller. Ändå fasar jag för när allt detta elände ska smälta bort...kan föreställa mig vad blött och geggigt det ska bli. Vi kan iaf trösta oss med rena fina golv än så länge!

Thina sa...

Håller fullkomligen med....is är inte kul om den inte ligger i ett glas..=)
Jag har precis som du Katarina en fasa för när allt detta ska bort...is, slask och sedan lera....men som alltid ...efter vintern kommer det en vår!