onsdag 6 januari 2010

Träning på Schäferklubben

Jippi! Dags för träning!
Först ut var Mickan med hund.
Här har vi Helena och Gizmo

Så var det dags för oss......


Vid elvatiden i söndags kom Helena och hämtade Gandalf och mig för en träningsdag på Schäferklubben.
Det var jättekallt men skam den som ger sig.....träna ville vi!
Som tur var så hade Ingegerd fixat så att parkeringen var plogad då det var så mycket snö i Uddevalla.....faktiskt en bra bit mera än här hemma. Konstigt det där då det är så nära ändå...
När alla hade kommit så drog vi igång och tränade en och en inför alla andra och med Mickan som ledde det hela.
Först ut var Mickan själv och som nummer 4 skulle Gandalf och jag komma.
Man fick skriva upp innan vad man hade tänkt att träna på och jag hade valt att träna på positioner då han kommer på inkallning.
Först gick det väl sådär och det märktes att Gandalf inte riktigt hade fattat det där men efter bra hjälp från Mickan så såg man att poletten började ramla ner och han började försöka själv.....så duktig han var! På mycket kort tid tog han in det om man gjorde på rätt sätt.
Helena hade valt att träna positionen vid fria följet och hon fick ett tufft pass.....men fixade biffen till slut, duktiga Gizmo och Helena!
Med Aragorn skulle hon göra upplet och det gick också bra.
Jag måste säga att det var mycket proffsig hjälp vi fick av Mickan och det märktes att hon har en enorm erfarenhet, engagemang och kunskap om detta, ett stort TACK MICKAN!!!
Hon både tränar sin egen hund och ger hundra procent till oss alla!
Så var det ju hjälp från gruppen också som stod och tittade på!
Träningen var tuff mot oss förare men samtidigt uppmuntrande.....det fanns verkligen inget utrymme för såsning och brist på koncentration
När alla hade kört sina hundar var det dags att gå in och gå igenom hur vi tyckte att det hade gått och få fler goa råd.
Den här typen av träning är verkligen givande och tänk så mycket jag lärde mig!!! Både genom min egen träning och att titta på de andra.
Träna för mig själv det får man ju nog av hemma......
Jag hoppas att jag kan få fortsätta att träna tillsammans med dom med min lilla katt bland hermelinerna =).
Det får bli både Tanum BK och Schäferklubben, så nu vore det väl attan om vi inte skulle få till någonting!
KUL!!!!!
Ha en bra trettondag allihopa!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Åh vad du är flitig med din träning! Själv bara jag fryser och får inte gjort nåt vettigt alls.
Riktigt energiskt att åka ända till Uddevalla för att träna i denna polarvinter.
Önskar er lycka till på My Dog! Ska hålla tummarna för Gandalf.
Själv ska jag ner torsdag o fredag och titta bara så vi ses i montern så klart!

Thina sa...

Förstår att du bara fryser....det är ju bara så vidrigt kallt....
Så kul att du kommer ner till My Dog!
Vi ses i montern! Välkomen!!! =)