söndag 24 januari 2010

Kanske ny bil idag...

Jag har en gammal trotjänare.....min vita Volvo 850! Vi har haft den i 4 år nu vilket måste vara rekord för att vara i vår familj =)
Det har verkligen varit en bra bil och den har sällan svikit men nu märks det att den börjar bli trött på mig.
Under en ganska lång period har vi sökt efter en ny bil till mig och vovvarna.
Det jobbiga har varit att vi har fladdrat från en det ena förslaget till en det andra.
Jag har ju länge haft en önskan om att ha en SUV men även där finns ju en uppsjö med olika modeller.
Rätt som vi har hittat vad vi ska titta på så har det dykt upp en del oroväckande info om just den modellen eller också någon annan form av negativ info för vår del.
Ett annat problem har också varit min hundbur.....som jag verkligen gillar och uppskattar. Investerade nämligen i en Mim/Veriocage .....man kan nog kalla det en höjdare inom hund bursfronten och en av de få som klarade krock testet.
Den buren är nämligen gjord så att den ska kunna passa in i flera olika modeller av bilar också, vilket jag såg som ett stort plus!
Nu var det ju så att bara för att den skulle kunna passa in i många olika modeller så gäller det ju tyvärr inte alla och naturligtvis så passade den inte i en del av de bilar som vi har kommit fram till att vi kunde tänka oss att köpa.....ännu en sak att ha med i beräkningen.
Ja, som sagt var så har detta varit ett utdraget letande och diskuterande ......Vilken bil modell är det vi kan och vill ha! =)
Igår så tog vi oss en tur ut för att titta på bilar och det var bra!
Man kunde provsitta och titta på dem live så att säga. Vi kom nu fram till att bl.a. en Ford Maverick eller som jag kallar den Matrix...=) skulle kunna vara bilen för oss!
Väl hemma igen var det raskt in på blocket och precis innan vi kom in hade det lagts ut en jättefin bil av märket Maverick (Matrix) .....
Vidar ringde och i eftermiddag bär det av för att titta på den. Nu hoppas jag verkligen att den är så fin som det sägs och som den också ser ut på bilden! Håll tummarna allihopa är ni snälla!!! Jag vill verkligen ha en ny bil! Ha en trevlig söndag!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Spännande! Klart vi håller tummarna för att det blir ny bil idag då.

Thina sa...

Tack Katarina!