söndag 3 januari 2010

-20......brrrr.....

Nej nu är det banne mig för kallt den saken är klar.....jag går i vild protest!
Fast vad tjänar det till då.....inte blir det varmare för det ....tyvärr....fast lite protest måste man ju ändå få gå i!
Igår var det återigen en lugn och go dag här hemma och temperaturen utomhus mitt på dagen tillät en rask promenad till Zorba och Lisa.
Mysen klarade nästan av det.....hon fick lite köldkramp i en av tassarna på vägen ner men sedan gick det bra.
Kan säga att det bet ordentligt i kinderna mellan varven och under vissa delar av promenaden. Vi har nämligen en del köldhål på vägen dit där det plötsligt blir en hel del kallare.....mystiskt...
Väl nere hos hästarna var det bara att fylla upp en hink med vatten och erbjuda dem att dricka då det är svårt att ha vatten stående ute nu.....sedan var det godis och kelstund. Både Zorba och Lisa uppskattade denna lilla stund precis som vi.
Väl hemma igen var det dags för kaffe med gott och skidor på TV. mysigt och speciellt gott då man varit ute över en timme i kylan.
Igår hölls sig temperaturen runt -10.......men nu -20.....inte kul alls.
Helena och jag ska åka och träna på schäferklubben men om det inte händer något med temperaturen så är det alldeles för kallt för mig iallafall den saken är klar. Gandalf bryr sig inte alls utan trivs som fisken i vattnet just nu.....polarhunden ....=)
Vi får väl se om det kan bli lite varmare.......har ju väldig lust att träna .....

1 kommentar:

Eva sa...

Hmm finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, bara att klä på sig mera.. Thihiii...