fredag 15 januari 2010

Full rulle mest hela tiden

My Dog 2010 (Det blev inget speciellt bra foto....men sätter in ett iallafall)

Den här veckan har jag inte hunnit med så mycket bloggande, då det har varit fullt upp efter My Dog.....en hel massa att följa upp och en hel massa som har tagit kontakt. Det har skickats en hel del foder....KUL!!!
Igår kom det en häst till på stallet och det var en liten Shettis flicka. Nu är det så att min stora herre verkligen gillar dessa små Shettisar, då hans bästa kompis var en Shettis där jag köpte honom.
Fick rapport från Therese om hur det hade gått och gissa om Zorba hade uppvaktat den lilla damen!! Han är för kul han!
Tänk er vilket paradis han har nu....ensam med två damer!
Igår var det också dags för hovslagare Kjell att komma och fixa till Zorbas hovar. Han var glatt överaskad över hur fina de var trots att han nu har gått barfota i några veckor. Vi tog ju av skorna då det hade kommit en massa snö och det var halt för honom.
Lite verkning på framhovarna och sedan var det klart. Han skulle gå utan skor tills snön hade försvunnit blev beslutet från hovslagaren. Det var också bra för honom att göra det då han nu kan klara av det.
Då jag köpte Zorba för över 2 år sedan kunde han inte ens gå utan en tappsko i några timmar.......kan ni tänka er vilken skillnad det har blivit. Kjell har jobbat för att han skulle få bättre hovkvalité och det med ett lyckat resultat. Vilken tur att jag har en så duktig hovslagare!
Zorba äter nu också Biotin och jag smörjer hovarna ibland med en pasta gjord av bivax och kanske att det också gör sitt.
En annan sak som också var så glädjande och det var att hans sprickor i hovarna håller på att växa bort!!! JIPPI!
Jag sätter in ett foto från My Dog då jag ställde Gandalf men det är si så där bra bara.....
Nu har vi fått det lite varmare de senaste dagarna och ingen är gladare än jag! Fast lite sjukt är det när man tycker att -8 är riktigt skönt och helt okey.......=)
Önskar er alla en underbar helg!!!!

Inga kommentarer: