måndag 18 januari 2010

En lugn helg!

Nu har det varit en lugn och skön helg och det var verkligen behövligt!
Den senaste tiden har minst sagt varit full rulle.
Det var ganska så skönt att hinna ikapp en del här hemma också med tvätt och liknande.
Jag har också ägnat en del tid åt lydnadsträning så den här helgen har det varit träning både lördag och söndag till Gandalfs stora lycka för han gillar verkligen att träna.
På lördag blev det träning med Helena och hennes hundar här hemma och vi tränade ingångar och apportbock.
Nu ser man att han fattar det hela och nu får det bli finslipning.
Igår var det träning på Schäferklubben och då var det positioner som gällde, ni skulle bara ha sett vilka fina positioner och snabba sittande det kom på slutet....härligt! Och kontakten var bara sååå bra!
Man kan också se på Gandalf att han är mycket mera fokuserad och med nu för tiden och att hans tonåringsfasoner börjar minska.....han börjar mogna. Han har ju jätte lätt för att lära och det märks nu igen! Världens Bästa Gandalf faktiskt!!! =)
Det var till och med en av de som tränade som hade en höglöpande tik med sig och även om den inte tränades förrän sist av alla så brukar han bli halv galen bara av att det luktar löptik om människan......men inte igår .....det var lugnt.
Det är verkligen bra träning på Schäferklubben men jag tror inte att jag hinner med den....de vill att man ska jobba rätt mycket på klubben för att få vara med och det kommer jag inte att hinna för jag har ju Mysen, Zorba, jobbet med butik och försäljning och Tanums BK (som faktiskt får gå före då jag sedan förut har bestämt mig för att ge det en satsning och en chans).
Då det var tal om att endast lösa träningskort så trodde jag att jag skulle hinna med det också men har nu förstått att så inte är fallet......och det blir lite mycket att även vara med i Schäferklubben.
Jag kan förstå att de vill ha hjälp ibland och det är jag inte främmande för men i den utsträckningen kommer aldrig att fungera i mitt liv.....jag kommer inte att få till det helt enkelt så....det får nog vara tyvärr.
Man får besluta sig för vad som ska prioriteras och sedan gå efter det.
Måste tänka på vad min kropp orkar med då den inte är den bästa precis tyvärr. Det finns ju så många käcka reservdelar nu för tiden så kanske man kunde få några utbytta =) nej , skämt och sidor.....ännu har inte forskningen kommit så långt tyvärr så vi med reumatiska problem kan få någon ordentlig hjälp....konstigt egentligen, då man kan åka till månen och ha dator på en liten mobiltelefon.....men det är bara att kämpa vidare, för om man skulle gräva ner sig i det och hålla på med att känna efter och tycka synd om sig själv så skulle man ju inte få något liv men som jag också har lärt genom alla de år som jag har levt med detta, så får man inse att man ändå har vissa begränsningar....tyvärr...=(
Ja, ja nog om detta ...nu är det dags för en ny vecka att starta upp och jag önskar er alla en toppen trevlig måndag!! "Kommer tid kommer råd"!

4 kommentarer:

Helena sa...

Ja, mycket jobb blir det. Med djur blir även den lugnaste helg fullspäckad, på något sätt.
Hoppas att du mår bra efter helgens strapatser!
kram!

Katarina sa...

Glömde skriva ner "ordertiderna" och nu kommer jag inte in på hemsidan längre av nån anledning. Hade kanske tänkt hälsa på dig idag men får se om jag chansar sen...annars kommer jag en annan dag.
Ja tid är en bristvara. Som man måste prioritera så den räcker till en själv framför allt. Synd att det verkar som du måste avstå träningen med s-klubben. Med ett sånt avstånd är det ju mycket tid (och pengar) som går åt till resor också tyvärr, förutom det ideella arbetet OCH träningen. Är iaf glad att du beslutat dig för att satsa på TBK!!!

Thina sa...

Jag har öppet:
Mån - onsd 12-16
Torsd 14 - 18
Fre 8-12

Thina sa...

Tack Helena! med en kompis som du så fixar man det!!!
Kul att du tänkt komma Katarina!
Ja, man får göra sina val och prioriteringar för att mäkta med....=)