måndag 11 januari 2010

Debut bland de stora grabbarna....

Liten har blivit stor och skulle nu göra debut bland de stora grabbarna i junior klass på My Dog.
Måste erkänna att jag var ganska nervös.....och dessutom hade han ju börjat fälla så jag kunde inte bada honom och fixa till ordentligt......man fick fixa så gott det gick.
Har man nu Världens Bästa Gandalf så går det bra!
2:a i juniorklass med HP!! Det är jag så jättenöjd med!
Hans kritik:
Nice head, shape
Excell. coat quality
Good front, quarters, movements
Domare:Olivera Rui, från Portugal

Gandalf tillbringade ju hela dagen på My Dog i vår monter och han skötte sig sååå bra!
Han lyckades charma en hel del människor också och gissa om han var i sitt ess då de ville hälsa på honom och klappa och så.
Det var hans grej!
Jag tror att han gjorde mycket bra reklam för rasen och det var flera stycken som undrade var han kom ifrån då de tyckte att han var så fin och så charmig och hade ett så topenbra psyke......det du Ulrika!!!!
"Kommer från Ullsåsas Kennel och äter Sportsman´s Pride" En bra kombination! =)
Vegard tog bilder då jag ställde ut honom men jag har dem inte ännu så jag återkommer.
Sist men inte minst vill jag skicka ett mega stort grattis till Ulrika som tog BIR med sin Kleinspets och den blev Champion!!!! GRATTIS ULRIKA OCH VÄRLDENS BÄSTA GIZMO!!

5 kommentarer:

Eva sa...

Ni fixade detta med bravur... =) Men det visste vi att ni skulle göra, för världens bästa Gandalf är ju världens bästa Collie.. =)

Grattis grattis grattis....

Thina sa...

Du är gullig du! Tack för att du finns!!!

Katarina sa...

Grattis till en strålande debut!!! Klart som korvspad att Gandalf charmar både domare och foderspekulanter. Skulle så gärna varit där och sett collie också men orkade inte mer än två dagar...

Anonym sa...

Ett jätte Grattis till den fina placeringen som 2:a med HP...

GRATTIS skickas av syster yster med Ebba...kram

Thina sa...

Tack ska ni ha! Ni är så gulliga!