onsdag 4 november 2009

Träning i Tävlingsträningsgruppen

Nu är vi helt slut efter en massa jox oxh fix och veterinären......
Somliga kan verkligen konsten att koppla av...... :-)



Sophias fina hane Skiller från Italien....visst är han häftig!
Och jätteglad och trevlig!
Genomgång av dagens träning, gissa om det var gott att komma in i värmen och en kopp kaffe.....


Nu är jag bara såååå trött......
.....dags att åka hem och sova.....hejdå!


Igår var det dags att åka till Dingle veterinärstation och vaccinera hundarna.
Gandalf påbörjade också rabiesvaccinering, kan ju vara bra att ha .....man vet ju aldrig vad man kan få lust med framöver....:-)
Det var ett visst charmtroll som fullkomligen lyckades charma veterinären.....Gandalf gillade verkligen honom och visade upp sig från sin allra mest charmiga sida.....och det gick hem...!Gandalf var så duktig och han brydde sig inte ett dugg då han fick sina två sprutor.
Mysen var också jätteduktig ända tills sticket kom då var hon tvungen att vråla lite......
På kvällen var det dags för våran tisdagsträning i tävlingsträningsgruppen och den var jätte trevlig som vanligt!
Vi som ska tävla i LK-1 körde en och en hund och hela LK-1 så vi skulle se vad det var som vi behövde öva lite mera på och vad som fungerade bra.
Jag tycker att alla var jätteduktiga och det märks att det verkligen går framåt med vår träning!
Heja mina träningskompisar .....jag tror på er!!!
Det enda negativa igår var att det blev så kallt efter en stund på apellplanen och speciellt då det var jag som stod och körde igenom alla hundarna som tävlingsledare utom min egen då förstås....men det var kul också så man stod ut.....inga problem. Jag var glad över att jag hade klätt på mig ordentligt och att jag hade extra varma skor denna gången.
Som sagt det känns så roligt på dessa träningarna och man längtar till nästa gång och då är det rätt tycker jag!!!! Vi är ett gott och trevligt gäng!!!
Jag var dessutom lite VIP igår då Helena kom och hämtade mig och körde mig hem igen.....kändes lyxigt! Tack Helena!!
Väl hemma igen var man både frusen och hungrig.....det stod grillad kyckling och väntade på bordet så det var bara att hugga in, underbart gott!!!
Ibland är man riktigt bortskämd, känns bra!!!!
Nu väntar en ny dags upptåg och jag ska ägna Zorba en del tid idag.....hans tur faktiskt!
Det ser ut som om det skulle kunna bli rätt så hyfsat väder idag....man kan ju hoppas....:-)
Önskar er alla får en härlig dag!!! :-)

2 kommentarer:

Eva sa...

Verkligen fin Amstaff.. =) Tur att det var ett S i början annars hade det inte varit riktigt lika kul... Skojigt att träningen gick bra igår igen.. Det går framåt.. Han kommer att slå alla med häpnad!

Skoj att ni också börjat med rabiesvaccineringen.. Kanske blir ngt äventyr framöver.. =)

Gott att få vara VIP ibland.. Inte alla som har den möjligheten! =)

Kram

Thina sa...

Ja...det går verkligen framåt med den lilla Alfen men att vi skulle slå någon med häpnad ska du nog inte räkna med men vi gör så gott vi kan! Ja, att få vara VIP är ju inte så vanligt så det var lika bra att njuta....
Du är för gooo iallafall!!!