torsdag 12 november 2009

Lyckad träning!


I tisdags var det dags för tävlingsträningsgruppen igen som vanligt på tisdagar. Även denna gången fick jag vara VIP.....Helena kom och hämtade mig och Gandalf.
Den här gången fick vi inte lov att köra upp till klubben för det har ju varit så blött och vägen höll på att bli sönderkörd. Man får då parkera en bit nedanför klubben och där var det verkligen mörkt.....det blev en stund med strul av utrustning och hundar innan vi kunde ta oss upp till klubbstugan och kvällens genomgång av vad vi skulle träna.
Vi började med att värma upp och sedan blev det gemensam platsläggning och kan ni tänka er.....min lilla "Alf" var nästan helt tyst..... :-)
Efter den så tränade jag linförigheten och sedan rymde jag ner på Agilityplanen och stängde in oss för då kunde jag träna med honom lös. Jag är ganska övertygad om att han skulle kunna vara lös med mig bland de andra hundarna nu men det känns än så länge onödigt.
Jag hade iallafall bestämt mig för att träna läggande och stående under gång och det gjorde vi.
Vi hade det bara så kul och det mesta fungerade mycket bättre än det har gjort tidigare! Så härligt när man känner så! Ett lyft på något sätt.......och vi jobbar vidare!
Som vanligt så hade vi det jätte trevligt i tisdags....vi har verkligen blivit ett gott gäng!!!

2 kommentarer:

Helena sa...

Visst var det trevligt i tisdags! Det är det alltid - måste vara för att det är ett sånt gott gäng som kommer varje gång.

Verkligen kul att vara med!

Thina sa...

Ja och det är så roligt att du också började i den här gruppen!
Kram och ha en goooo helg Helena!