tisdag 10 november 2009

Ordningen återställd, hoppas jag!

Igår var jag och inhandlade nytt foder till Zorba så nu kanske det kan återgå till vår normala ordning igen om ett tag!
Jag skulle också köpa ny havre åt Lisa....glad i hågen åkte jag till Kvarnen, som det heter som säljer dessa saker och sa vad jag skulle ha till expediten.....
Då kom frågan så klart.....-ska det vara hel eller krossad?....alltså det borde jag ha kunnat lista ut innan....det kan ju nu inte vara så enkelt att det bara finns en sort....
Jag är ju inte så hemma i detta med hästfoder och havre hade jag aldrig köpt förut....och naturligtvis så måste det finnas minst ett alternativ!
Den förra säcken som vi har använt hade ju inte jag köpt.....oh, herre jösses...hur många gånger har jag inte stått såhär och gnuggat min panna.....detta med att ha häst är inte alltid en lek...speciellt inte då man är ny sedan ett par år.
Jag fick fråga mig fram lite så att jag kanske skulle kunna lista ut det då jag faktiskt har sett hur det ser ut .
Beslutet blev hel havre.....och ett snabbt telefonsamtal till Therese innan jag åkte därifrån.
Och kan ni tänka er.....jag hade köpt rätt sort! Oj, oj, oj, detta är en djungel!
Jag kan tänka mig att jag roar dom på kvarnen mellan varven med mina frågor .....men de är alltid så vänliga och hjälpsamma.
Glad i hågen bar det av hemåt.....då kom nästa problem....säckarna skulle in i foderrummet.
Havre säcken hade jag ju fått hjälp med att få in i bilen.....och nu skulle den ut.
Undras om den där säcken väger runt ett ton eller....och jag som helst av allt inte ska bära tunga saker. Min fodersäck var överkomlig men havresäcken kändes som bly.
Då kom jag på en lösning på problemet....skottkärran...och det löste mitt problem en liten bit iallafall men så ska ju säckarna i fodertunnorna också.....nej, där fick det vara stopp!
Tänkte att kanske Therese man Jörgen kunde fixa detta och javisst kunde han det!
Så gott att man har goa stallvärdar!
Nu var det gott och trevligt att avsluta min lilla utflykt med en kopp kaffe tillsammans med Kjell och lilla söta Kevin.
Som ni ser så kan man få problem med det mesta......men om de är i den här kalibern så är jag nöjd och glad!
Hundmat är minsann en helt annan sak......det är liksom mera min grej! :-)
Jag lärde mig iallafall något nytt! KUL!

Inga kommentarer: