fredag 6 november 2009

Grått och rått ute.....och ett besök i vagnen....

Ja, det är precis så det är här hos mig idag......några solstrålar lyser med sin frånvaro den saken är klar!
Idag har jag inte haft tid till att vara på min kära blogg förrän nu.....allt har gått i ett så nu var det verkligen skönt att krypa ner i soffan en stund och skriva lite.
Ett av ärendena idag var mammografivagnen (precis som nästan alla andra kvinnor i mitt närsamhälle).....det där med mammografi är bra det vet jag men herre jösses.....inte speciellt behagligt precis och att man inte i dagens samhälle kan få fram ett något enklare och smidigare sätt......man kan ju gå på månen och man kan ha sin dator i telefonen.....hmmmm
I allafall så sa en kompis till mig något roligt då hon fick veta att jag hade varit på det....-och så när man står där ordentligt inklämd så säger de: rör inte på dig.......hur i alla fridens dagar ska man kunna röra på sig.....????
Ja, det är faktiskt en jättebra fråga....du har ju för sjutton inte chans att röra dig en millimeter ens......:-) En människa med klaustrofobi kan ju inte må bra av detta????
Hur diskret är den där vagnen då.....ingen kan dölja var det är man ska.....nu är ju detta inte så hemligt precis men......dom hade inte kunnat få till texten större....den saken är klar och så ser den ju liksom ut på ett speciellt sätt också....även om de hade slagit på stort nu och fått sig en ny vagn.....riktigt lyxig faktiskt....nej, nu har det väl gått lite för långt när man tycker att den var ju rent av lyxig.....men det är alltså om man jämför då....nej, nu börjar jag allt att trassla in mig ordentligt, jag tror det är säkrast att lämna den där vagnen åt sitt öde...
Så var det helg igen och denna helgen kommer Vegard till oss, så kul! Saknar honom mellan gångerna och just den här gången är det 2 veckor sedan för vi var ju i Stockholm förra helgen.
En hel helg hemma i lugn och ro. Familjen, innefattande hund och häst får gälla!!!

3 kommentarer:

Eva sa...

Hoppas att ni får er en toppenhelg helt enkelt... =) Nu ska vi packa ihop och dra oss till Sollentuna för lite inoff.. Skoj alltid bra med träning... Whihiii... Simma lugnt...

Katarina sa...

Jag var i vagnen förra veckan! Å så ont det gör när de klämmer till!!! Nej fy, inte särskilt trevligt men oj så bra att det finns. Sen är det väldigt lyxigt att slippa åka längre än till Munkedal. Hoppas vi får behålla vagnen även om jag håller med dig om att den är lite väl uppseendeväckande.

Thina sa...

Än så länge har helgen varit bra!
Det var så kul att det gick så bra för dig på utställningen Eva!!!
Javisst är det bra med vagnen Katarina men som sagt ....inte är det trevligt inte!