måndag 9 november 2009

En lugn och skön helg!

Det har verkligen varit gott att ha en helg hemma i lugn och ro....där man faktiskt inte ska någonstans mer än promenader och ridturer.
Alla har fått ta det med ro och göra lite vad man har haft lust med också.
Vidar och Vegard har bytt till vinterdäck på våra bilar och det känns ju ganska skönt faktiskt då det fryser till rätt var det är. Snart ska det säkert börja snöa en del också......för att sedan bli till is.....usch.
Det har blivit 2 ridturer med Zorba i helgen och det har varit lite si och så, han har bara sååå bråttom och det mest hela tiden.....nu ska han defenetivt inte få någon mera havre och betfor den saken är klar.....vi går tillbaka till den kosten som han har ätit förut.....riktigt så laddad häst har jag inte lust med....
Dessutom så brukar ju Zorba vara en såååå cool kille som inte bryr sig så mycket över huvud taget och nu är typ nästan allt läskigt och kanske det kan äta en Zorba till lunch....nej...det är inget för mig. Nog för att det är roligt när han inte är så lat som han kan vara ibland men detta gillar jag inte. Tycker dessutom inte att han ska behöva känna sig orolig och stressad ....det är ju absolut inte hans grej.
Det kan hända att en tävlingsryttare vill ha sin häst på det viset men nu är inte jag det och långt ifrån till och med så jag vill ha tillbaka min gamla Zorba ....har ju förstått att det är en hel del hästar som kan reagera på just havre så.....idag bär det av till kvarnen och inhandling av hans gamla vanliga! Punkt slut!
Som ni förstår så har vi alltså inte haft några lugna och mysiga turer i helgen även om det alltid är kvalitetstid då jag är med min Zorba men.....verken han eller jag har trivts med detta det ser jag på honom och det såg man alldeles säkert på mig också.
Jág kan berätta att till och med Lisa hans kompis tröttnade på honom och sparkade mot honom och träffade bogen.....inget farligt blev det av det hela men ......när till och med hon blir sur då kan ni tänka er....
Annars har det varit lugnt och gott!
Nu har vi en ny vecka framför oss och kanske den kan bringa en hel massa trevliga stunder och upplevelser! Kanske man till och med kan lära sig något nytt!
Ha nu en underbart bra vecka och tänk positivt! =)

3 kommentarer:

Eva sa...

Med ny mat ska ni se att den vanliga vardagen kommer tillbaka snart... Men tänk på att det kan ta ett tag.. =) Men det fixar ni... Karlsson´s klister i rumpan och sen ut och far.. =)

Hörs imorgon!

Kram

Eva sa...

P.s. Fan vad han e snyff... D.s. =)

Thina sa...

Jadå....detta fixar vi! Köpt ny mat och han är ju min älskling!
Han har ju dessutom sin lillmatte :-) som kommer med goda råd och glada tillrop hela tiden!
Bortskömd Zorba!
Snyff? Den var ny....hur menade du nu?
Kramis