fredag 12 mars 2010

Mycket nu!

Förra veckan hann jag inte med att blogga alls....lite tråkigt men sant!
Jag var ju på M3 utbildning förra söndagen och det var verkligen både intressant och mycket givande.
Det talades om hundens mentalitet och olika tester som ska utvisa vilken typ av hund du har.
Vilka styrkor har hunden och vilka svagheter, det är ju guld för uppfödare att deras valpkullar MH beskrivs. Ett riktigt stort hjälpmedel i avelsarbetet.
Kan också vara ett mycket gott hjälpmedel för dig som hundägare.
Annars for veckan fram i full rulle med en massa jobb.
Gandalf har verkligen blivit en stor pojke nu och verkligen upptäckt detta med tjejer och att de löper dessutom....
På fredag morgon tog han sig ut ur inhägnaden och försvann.... gissa om matte blev tokigt orolig.
Han var borta i ca.45-60 min. vilket kändes som en evighet.
Jag tog till och med bilen och var ute och letade efter honom men inte ett spår.
Just när det började kännas som värst ringde en förre detta arbetskamrat som bor i villa området bredvid och frågade om Gandalf möjligtvis var på rymmen.
Då hade hon precis sett honom borta hos henne men när hon ropade på honom så fick han bråttom hemåt...kanske hon gav honom en wakeup call......=)
Han kom i allafall hem helskinnad och jag hann nästa till butiken i tid.
Efter det så stängde husse av halva inhägnade tills snön är borta och vi kan laga staketet på ett bättre sätt.
Helgen var lugn och mysig. Både lördag och söndag tog vi en promenad i solen och hela familjen var med, till och med Zorba.
Det var så härligt att gå i solen och gissa om Zorba mös.... han frustade för fullt och var så nöjd med livet!
Annars har jag fått ägna tiden åt att göra klart allt som ska vara klart till Ringträningskursen som jag ska ha på lördag.
Det ska bli både kul och spännande då det är första gången jag anordnar just en sådan kurs.
Till sist vill jag önska er alla en härlig vecka med mycket sol!!!

1 kommentar:

Katarina sa...

Ja dessa rymmare...vet ju hur det känns när de är väck. Man hinner inbilla sig att allt möjligt har hänt. Tur att allt gick bra i alla fall.
Ringträningskursen kommer att bli jättebra! Jag ser verkligen fram emot den, det ska bli jättekul!