söndag 11 april 2010

Världens Bästa Gandalf!



Nu har äntligen svaret kommit........

HD grad A och ED ua (0) !!!! Gissa om jag är glad!!!

Nu är alla de tre testerna klara som han skulle gå igenom:
CRD- Lindrig
MH med 1:a på skott och jättebra för övrigt!
och nu HD grad A !!!
Nästa vår blir det Kornings försök...... :-)

Nu ska det också fortsättas att jobba med övriga meriter såsom utställning och bruks/spår! Eftersom han är en "arbetsnarkoman" så hänger det nog allra mest på vad matte kommer att klara av.....
Hade också tänkt mig att prova honom på vallning så man vet om han har något sådant i sig iallafall.
Utställning har han ju också hunnit med några stycken och det med bra resultat.

Så ... nu har jag skrutit färdig om min underbara Collie: Världens Bästa Gandalf som också är mattes gosepojk som älskar livet, allt och alla!!!
En mycket stolt matte!!
Ibland kanske man kan få lov att skryta lite!!
Tack Ulrika på Ullsåsas Kennel för att du har fött upp denna toppen kille och att just jag fick köpa honom och jag vet att du verkligen delar min glädje!! :-)

5 kommentarer:

Katarina sa...

GRATTIS!!!! Jag om någon kan nog förstå hur glad du är. Verkligen jättekul att han nu klarat av dessa milstolpar. Nu ska det bli spännande att se vad som väntar härnäst för Alfen...

Skaune sa...

Ja vad säger man...Han är inte bara snygg snäll och gosig..Han är bäst också...GRATTIS från syster Yster med syster Ebba..ler

Kram från oss alla!

Thina sa...

Tack så jätte mycket både Katarina och "Gänget" i Skaune!! Kram på er från Gandalf och mig!

Eva sa...

Hmm... Vad är det man brukar säga.. Lite snyggare, lite bättre och lite intressantare... =)

GRATTIS!!!!!!

Kram

Veronica sa...

Grattis!!! Vad kul...
Tack för två trevliga ringtränings tillfällen...
Ha det gott...